Rune kom seg til dagane

På veg til dagane ble det tid til et lite stopp på et privat utbygd kraftverk på 0.9 GWh. Brødrene Dahl Vasskraft sto for store deler av utbyggingen.
Småkraftpioner Rune Nydal er små smått i gang igjen etter en stygg ulykke under tømmerhugst i vinter. Til Småkraftdagane kom han seg også - med transport av Brødrene Dahl og tilrettelagt opphold på hotellet.

Lagt ut 23/03-2018

Flere i Småkraftmiljøet har fått med seg at lederen for Småkraftforeninga i Sogn og Fjordane fikk smadret hoften under trefelling i vinterskogen. Han ble hentet med amublansehelikopter og etter opphold på både Haukeland sykehus og sykehuset i Førde kom han for noen uker siden hjem igjen. Men den aktive friluftsmannen har vært bundet til å holde seg innendørs og fått hjelp til både kraftverket og fjøset.

- Rune er jo fast inventar på Småkraftdagane, men i år så det stygt ut for deltagelsen. Så da ble det til at Bjarte Skår og Brødrene sto for transporten mens foreninga stilte med opphold og tilrettelagt rom for bevegelseshemmede på hotellet, sier Knut Olav Tveit i Småkraftforeninga.

Rune Nydal er hovedansvarlig for oppfølginga av foreningas nettsider og en aktiv deltaker i den energipolitiske debatten.